מהם הסימנים שצריך דחוף שיפור תהליכים בעסק?
כל בעל עסק מכיר את הדילמות הקשות בניהול העסק הכוללות קבלת החלטות חשובות לייעול העסק ולשיפור רווחיותו. בעולם העסקי אין קיצורי דרך ואין הנחות לאף אחד, רק עסק מתוכנן ועקבי יכול לשרוד בזירה הכל כך תחרותית הזאת. בעולם העסקי ישנן שתי דרכים יעילות לשיפור תהליכים בעסק ולהגדלת רווחיות החברה, אולם דרכים אלה חייבות להיעשות במקביל – נסביר. האופציה הראשונה היא – להגדיל את רווחיות העסק על ידי הגדלת מכירות, שהיא הדרך הנפוצה ביותר והדרך השנייה היא – התייעלות העסק מבחינה ניהולית, כספית ותהליכית. משום מה בעלי עסקים נמנעים מלבצע את הדרך השנייה, שהיא התייעלות העסק וכאן הם נופלים בפח ומוצאים את עצמם מנסים להגדיל מכירות אך לא מצליחים למקסים את הרווחים. לכן, הדרך הטובה ביותר היא לשלב את הגדלת המכירות יחד עם כלים להתייעלות העסק.
השוק מציע מגוון כלים שעוזרים לייעל את העסק וללא ספק מקלים על העבודה. כלים אלו דורשים השקעה כספית מועטה וכתוצאה מכך, לעיתים נוצרת האשליה ששימוש בכלי כזה מגדילה את ההוצאות הלא חיוניות. אבל בפועל, שימוש בתוכנה לניהול העסק תחסוך זמן התנהלות יקר שתגרום להחזרת ההשקעה ולהגדלת רווחים.
מה זה אומר התייעלות עסקית?
המונח התייעלות עסקית משום מה מעט זר עבור בעלי עסקים רבים, כיוון שהם במרדף אחרי הלקוח הבא ולא מתבוננים על התהליך שהם עוברים דרך הכוללים את גיוסו. התייעלות עסקית נכונה פירושה לעבוד בצורה נכונה, מחושבת וחסכונית יותר מבחינת משאבים וזמן יקר. למעשה, מדובר על סדר יעיל בארגון ובנייה נכונה של תשתית המכירה הכוללת בנייה נכונה של הצינור שבו עובר הלקוח עד שהוא נהפך ללקוח רווחי לחברה. לאחר בנייה נכונה של התשתית, ניתן לשלב כלים נכונים להגדלת מכירות החברה, אולם עליכם לזכור לאורך כך הדרך שאם הבסיס אינו נכון והדרך לוקה בחסר, רוב הסיכויים שבסופו של דבר תטעו בדרך ותפספסו את הלקוח.
אז איך באמת תדעו שהגיע זמן לשפר תהליכים בעסק?
מעקבים ודוחות שאינם נכונים ונגישים – אחד הכללים החשובים ביותר ליעילות העסק הם בחינת הדוחות באופן יום יומי. עליכם להחזיק במערכת ידידותית המאפשרת לעקוב אחרי לקוחות ולמדוד נונים וסטטיסטיקות שיאפשרו לכם לא רק לדעת כמה לקוח רכש, אלה אילו מוצרים עובדים יותר ואילו מצרים פחות.
תקציבי פרסום – לעיתים תקציבי הפרסום אינם ממירים לתוצאות טובות, מה שיוצר בזבוז כסף של ממש. אז אם אתם משקיעים כספים רבים על הפרסום והמכירות אינן עולות, הגיע הזמן לבדוק כיצד ליעל את אפיקי הפרסום ולבצע מעקב כדי לשפר.
אם כך, שיפור תהליכים בעסק יכולים להועיל רבות לשיפור העסק ולהגדלת מכירות, לכן אם משהו לא עובד או שהנכם חשים "תקועים" במקום זה הזמן להתחיל לייעל את תהליכי העסק על ידי בקרה ומעקב צמודים.

כתוב תגובה