הרשמו עכשיו

התחברות

איבדתי סיסמא

שכחת את הסיסמא? כתוב את האימייל שלך ותקבל קישור ליצירת סיסמא חדשה

התחברות

הרשמו עכשיו

הרשמה לאתר Asknet.

מהם עדכוני גוגל ואיך הם יכולים להשפיע על האתר שלך?

מהם עדכוני גוגל ואיך הם יכולים להשפיע על האתר שלך?

גוגל מחזיקה במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. מנוע החיפוש הזה בנוי בבסיסו על אלגוריתם המושפע ממאות פרמטרים שונים המעניקים נקודות זכות/חובה לאתרים מסוימים, ולמעשה באמצעות כך מדרגים את האתרים בתוצאות החיפוש שלהם.

אתר בעל מוניטין גבוה יותר לביטוי מפתח מסוים ידורג גבוה יותר, אולם בהתאם כמובן למאפיינים נוספים הקשורים לכלל האתר ולא רק לעמוד המקדם ביטוי ספציפי יחיד. עדכוני גוגל הם בעצם עדכונים רשמיים שחברת גוגל העולמית מפרסמת אודות שינויים באלגוריתם, העשויים להשפיע על מיקום האתרים השונים. למידע נוסף על קידום אורגני – זהו אתר טוב להעשרת הידע בנושא.

שיווק באינטרנט

מדוע גוגל מעדכנת את מנוע החיפוש וכל כמה זמן?

מאז שהוציאה לאור לראשונה את מנוע החיפוש שלה עובדת גוגל על שדרוג האלגוריתם וטיפוח מנוע החיפוש לטובת תצוגה טובה יותר של תוצאות לגולשים. גוגל אינה מעוניינת כיום רק בתצוגת תוצאות רלוונטיות לביטויי מפתח מסוימים אלא בהצגת אתרים בעלי חוויית גלישה איכותית המעניקים לגולש את המענה לו הוא זקוק.

בשל כך מתבצעים לעתים שינויים במנוע החיפוש הנקראים עדכוני גוגל. אלה הופכים להיות רשמיים רק כאשר גוגל עצמה מפרסמת אותם (לאורך השנים היו עדכוני גוגל מזויפים שלא אושרו על ידי גוגל עצמה אלא הופצו ושותפו בכל רחבי העולם על ידי מקדמי אתרים שונים והשמועות הופצו אולם לא אושרו על ידי גוגל כנכונים או לא נכונים). גוגל מעדכנת את הציבור אודות שינויים באלגוריתם מתי שהיא רואה לנכון ואין לכך תקופה מוגדרת ל-"מתי יוצא עדכון חדש".

קידום אורגני

דוגמאות לעדכונים של גוגל בשנים האחרונות:

עדכון "יונה" – עדכון שיצא לאוויר ביולי 2014, נקרא בשמו העברי "יונה". מטרתו של עדכון זה היה לשדרג את תוצאות החיפוש לגולשים עבור ביטויי מפתח בעלי אופי חיפוש מקומי ולאפשר להם למצוא תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר בקרבתם. כך למשל אם אתם מחפשים "מנעולן בחיפה" אתם באמת תמצאו מנעולן העובד בחיפה ולא אתר תמיכה מקודם היטב לביטוי זה.

עדכוני "פינגווין" – סדרה של עדכונים שהחלה לצאת לאוויר בשנת 2012 כאשר האחרון הידוע היה פינגווין 3.0 שיצא לאור באוקטובר 2014. מטרות עדכוני אלו היא לעשות סדר בכל נושא העדפות גוגל לקישורים יוצאים מאתרים שונים לאתר המקודם.

לפני עדכונים אלו מקדמים רבים שמו דגש על בניית מערך קישורים לאתרים מבוסס אנקור טקסט (קישורים מביטויי מפתח מסוים) ללא קשר לאיכות האתר ממנו מגיע הקישור, מהיכן מגיע הקישור (מתוך מאמר, תפריט צדדי וכדו') ובהתאם לכך גוגל עשתה לא מעט סדר בעדכונים הללו שפגעו בהרבה מאוד אתרים ומקדמים אולם מאז העדכון הראשון והשני למעשה כל המקדמים וחברות הקידום עשו את ההתאמות שלהם בלית ברירה לאלגוריתם החדש והחלו לשים דגש על איכות הקישורים ולא רק כמות הקישורים.

 

אודות הכותב

כתוב תגובה

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>